Alla inlägg den 13 december 2011

Av Stefan Manning - 13 december 2011 14:44

Kollade på ultrastitsiken. Av 2881 24 timmars resultat så ligger jag på plats 1576. Alltid en ljuspunkt i vintermörkret. Skall väl gör mitt bästa nästa år får att kliva upp på den rankingen. Däremot ligger jag sist (313:e plats) på 48 timmars efter fiaskot i somras. Där kan ju alla förändringar bli tilld et bättre.

Av Stefan Manning - 13 december 2011 11:56

Nu har jag fått i mig lite lunch också. Jag hittade någon gegga nere i personalmatsalen. Och enligt översättningen på skylten gick det under namnet pastagratäng. Efter att noga ha kollat att det inte fanns någons svamp i gyttjan tog jag en portion. Det var ungefär som i lumpen. Man fick något i snuskburken. Regeln var: Håll käft och ät om Du inte vill svälta! Den tillämpade jag nu också.För säkerhets skull tog jag ett glas öl till denna måltid, som på något sätt försvann in i ansiktet.

Så här 30 minuter efteråt lever jag fortfarande och känner att jag inte behöver uppdatera mitt vita arkiv. Då fortsätter jag att jobba.

Av Stefan Manning - 13 december 2011 08:40

Idag blev det 23,3 km transportlöping till jobbet. Jag börjar bli mer och mer förtjust i denna stillsamma och avkopplande variant av löpning. Timningen var bra också. Det stora ovädret som skall drabba oss idag kommer inte in förrän vid 9-10 tiden. Inte en droppe regn föll på mig, men det var å andra sidan en riktigt rejäl vind, så jag fick ändå känna på väderelementen.

Trots det så var det som vanligt en underbar stund på dagen där jag fick några timmar alldeles för mig själv och mina funderingar. God - I love running.Nu är det dags för fika och en lussekatt.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards