Alla inlägg den 3 december 2011

Av Stefan Manning - 3 december 2011 16:19

Tar en kort paus i tentapluggandet. Jag är nästa klar med essäfrågan som är en del av två i tentan. När den är inlämnad återstår en klassisk tenta, som sker på universitetets webplats. Deadline är imorgon kl 16. Det är råplugg som gäller. När detta är inlämnat är det ett projektarbete som återstår. Det är mer klassikt högskole ordbajseri som skall till där och det brukar jag inte ha problem med.

Bara att jobba på.

Av Stefan Manning - 3 december 2011 12:53

Idag var jag ute på första löppasset efter min elkonvertering. Vädret var minst sagt skit, men sådan tfår ju inte hindra träningen. Det blåste kuling och regnade ymnigt. Men det är principen kläder efter väder som gäller. Vindbyarna vär mycket kraftiga, så pass kraftiga att dom nästan stannade mig. Lägg till allt regnandet också. Ett klart karaktärsdanande väder att springa i. Jag efterlyste skitväder och jag fick det.

Med tanke på min elkonvertering i förrgår så var det inte fråga om att pumpa på. Dessutom sprang utan mitt knäband för första gången på länge och farten blev därefter. Jag sprang upp till Humlebadet och tillbaka vi Jonsered och Kåhög. Totalt 13,3 km. Inget hets, inget tempo, bara lugn och fin. Tempot var mycket blygsamma 7:43. Fast jag fick verkligen fajtas i vinden. Pulsen låg mycket stabilt och fint också.

När jag kom hem var jag dyblöt och tackade mina fina skalkläder att de höll mig torr inunder. Mycket nöjd med dessa.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards