Alla inlägg den 10 december 2011

Av Stefan Manning - 10 december 2011 18:19

Nu har jag och Carina varit på Willys och storhandlat. Vi insåg att vi denna gång måste vika från principen att gå ner och handla. Det blev som jag misstänkte en hel del att bära och beslutet att ta bilen de 500 metrarna var befogat och berodde inte på lathet.

Av Stefan Manning - 10 december 2011 15:47

idag var jag ute med Roger Andersson på en mycket improviserad runda, som jag döpt till översvämmingsjogg. Det var rejält översvämmat vid Säveån och gång och cykelbanan låg stundtals under vatten. Vid ett ställe var vi tvungna att klättra upp för en slänt och gå på E20 för att komma runt. Ingen höjdare, men det rörde sig om ca 300 m.

Till slut nådde vi Humlebadet och kunde ta den betydligt torrare vägen över Kåhög hem igen. Totalt blev det 14,2 km och jag tog några bilder med mobilen. Dom kan Ni se på Facebook eller via denna länk.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150455857377416.378868.538452415&type=1

Av Stefan Manning - 10 december 2011 10:42

Jag kom ihåg att en del gamla seriestrippar med Snobben, när han satt och slrev, började med. "Det var en mörk och stormig natt...."

Så var det igår. Det har regnat och blåst om vartannat och precis hela tiden. Regnet slog så kraftigt mot fönstren att vi var tvungna att höja ljudet på TV:n för att höra. Det regnade när vi gick till sängs och det regnade inatt när jag vaknade till.

Idag när jag klev upp och tittade ut hade Säveån svämmat över. Den brygga som finns vid ån, nedanhör huset där vi bor stod under vatten. Det var bara sitbrädorna som inte var under vatten. Stora delar av av gång- och cykelbanan ner mot Willys och Allum är under vatten. Jag skall förbereda mig på en after-storm-löpning idag och försöka knäppa lite bilder. Och så här i efter hand så ångrar jag mig lite att jag inte gick ut igår och fick känna på elementen.

 

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Skapa flashcards