Alla inlägg den 28 december 2011

Av Stefan Manning - 28 december 2011 09:26

Nu pågår en debatt om att avskaffa politiska nämndemän. Jag inser faktiskt med en gång det olämpliga att ha politiker som skall döma i rättegångar. Vad är det som gör dessa okunniga fígurer lämpade att döma i rättsmål. Det borde ju finnas långt mycke mer kompetent folk i de vanliga leden, med arbets- och livserfarenhet? Man ser ju hur det har gått inom skola, sjuk- och åldringsvård när politiker får bestämma. Fram för avnligt och hederligt folk som nämndemän. Kanske skulle det bli mindre mjäkiga straff till det kriminella packet då....

Av Stefan Manning - 28 december 2011 08:31

Vila är skönt och bra för kroppen. Men med vila följer abstinensen. Det gäller att bita ihop fram till nyårsafton. Då lär jag bli som en kalv på grönbete. Men det är ju typiskt att det skall komma en ny storm under min viloperiod. Det hade varit mumma att ge sig ut i den och känna på väderelementen.

Nu är det disciplin som gäller...

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards