Alla inlägg den 8 december 2011

Av Stefan Manning - 8 december 2011 21:17

Så nu är en lång dag tillända. Snart skall jag äntligen få lite sömn i ögat. Jag gick upp 04:30 i morse, för att sedan ge mig ut och springa. Man blir lite slö då - men nöjd.

Av Stefan Manning - 8 december 2011 16:07

Snart dags att stämpla ut. Det blir till att åka buss hem idag och det skall bli skönt att få parkera sig på bussen och bli körd hem, istället för att sitta och häcka i en bilkö.

Skall bara passa på att titta ut genom bussfönstret och låta intrycken slå emot mig. ganska skönt emellanåt att få göra sådant.

Av Stefan Manning - 8 december 2011 11:37

Nu har jag varit på lunch och fått in lite näring i kroppen, så nu börjar det kännas bättre. Jag riktig känner hur energin åter rinner ut i muskulaturen. En riktigt go känsla. Det skall bliskönt att få slappa framför TV:n ikväll.

Av Stefan Manning - 8 december 2011 09:06

Så var återigen ett löppass till jobbet på morgonkvisten avverkad. Det var en mycket fin morgon. Ca 2 minusgrader och svag vind. allt var så tyst och stilla när jag kom ut strax innan fem i morse. Att knäppa på MP3 sålearen och låta musiken strömma in är ett ypperligt sätt att snabbt komma in i sin bubbla.

Jag var bra klädd och frös inte. Hela löpturen blev ett underbart långt flow i morgonmörkret. Som vanligt går det inte snabbt, men sådant spelar ingen roll vid sådana här tillfällen. Det får ta den tiden det tar. Det är dessutom lite segare när det är kallt och jag hade ett extra lager kläder på mig som gör att rörelsen blir lite hämmad.

Sprang  inte fort. Idag gick det i 7:30 tempo och det var inga protester från knäet. jag hade nog kunnat gå lite snabbare, men det var inte läge för det. Passet blev 23,4 km. Underlaget var bra. Det var inte så halt som man kunde tro, undantaget var ett par-tre kilometrar vid Utby, där jag fick se var jag satte fötterna. Jag behövde dock inte stanna och gå. Det gick att springa där om man bara var lite uppmärksam och med en pannlampa som stödbelysning, var det inga problem. Annars var det torrt och fint. Det var betydligt halkigare i måndags då jag var ute på min förra långpanna.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards