Alla inlägg den 31 december 2011

Av Stefan Manning - 31 december 2011 16:21

Jag vet inte om detta är årets sista blogginlägg, men utifall så är fallet, så vill jag önska alla läsare av min blogg ett riktigt gott slut och ett underbart gott nytt och positivt år.

Nu lägger vi 2011 till handlingarna och blickar framåt.

Av Stefan Manning - 31 december 2011 15:30

Där satt den. Hemma efter att ha sprungit Sylvesterloppet. Jag fick mina sista 10,20 kilomterar. För att vara på säkra sidan, sprang jag i vida bågar. Där de andra genade i en kurva, där sprang jag så långt ut i kurvan det gick för att få längre väg. Så där höll jag på hela tiden. Både publik, deltagare och funktionärer tittade undrande på mig, när jag tog ut svängarna.

Men vilken tajming! När jag var ca 3 meter från mållinjen, slog min Garmin över till 10,20 km. Triumfen är ett faktum! Årets löptkilometrar stannade på 3333,33 km! Jag kan inte i ord beskriva hur jäkla nöjd jag är. Dessutom ramlade jag in på 1:04 vilket innebar 6:20 tempo. Så fort har jag inte sprungit sedan jag fick min diagnos på artros i knät. Fast jag skall erkänna att det gjorde lite ont i knät den sista halvkilometern. Jag har inte vågat trycka på förut så mycket. Men nu ser jag att det finns marginal. Att det är en platt bana, gör ju inte saken sämre.

Det var bra länge sedan jag fick en sådan bra avslutning på ett löparår, som jag fått idag och hoppet om Badwater växer sig ännu starkare.

Ahhhhhh! Vad nöjd jag är!! Det är helt underbart!

Av Stefan Manning - 31 december 2011 08:37

Då var man framme vid årets sista dag igen. Just nu laddar jag för att fixa mina sista 10,2 kilometrar, vilket skall ske under dagens Sylvesterlopp. Sedan skall jag och Carina fira ett lugnt och skönt nyår.

Det har vart ganska stökigt dom sista dagarna med återkommande hjärtflimmer och annan skit. Skall försöka få lite ordning på detta nu.

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards