Alla inlägg den 25 december 2011

Av Stefan Manning - 25 december 2011 22:28

Jo, det har minsann varit en riktigt tuff vecka. Jag har jobbat och sprungit alla dagar sedan den 17 december. Men denna vecka har varit extrem. Jag har bara denna vecka sprungit 131,3 km. En hög veckodos även i mina ögon. Men det var tvunget om jag vill nå målet på 3333,3 km, som jag har gett mig fan på att nå. Just nu har jag 3309 km. Imorgon gör jag det sista passet på 14 kn innan en längre vila.

Just nu är jag fullt upptagen med att få ihop mitt projektarbete och tiden är minst sagt väldigt knapp. Så det kommer att bli häckande framför datorn men skrivandes ett worddokument. Lite stressigt, men det bör lugna ner sig i mitten av veckan.

Av Stefan Manning - 25 december 2011 15:50

Så var dagens löppass avklarad. Jag tog i princip samma runda som igår, men denna gång förlängde jag slingan med ett varv på min ultraintervallbana.

Det var besvärligare att springa idag.Inte bara för att jag sprang 21,1 km igår. Idag var det sämre väderförhållanden. Framför allt den hårda vinden ställde till det. Men jag var rätt klädd för ändamålet och med lite dunka dunka i öronen så blev det ändå en trevlig löptur. Nu har jag 24,2 km kvar till målet på 3333,3 km.

Detta var nog årets sista långpass. Imorgon skall jag springa årets näst sista pass på 14 km. Efter det så har jag 10,2 km kvar och ligger pole position inför starten på Sylvesterloppet. Då skall jag tajma 10,2 km då jag springer över mållinjen.

Imorgon efter jag har sprungit de "sista" 14 kilometrarna innan starten, så kommer jag att ha en total viloperiod inför loppet. Den återhämtningen är nödvändig.

Av Stefan Manning - 25 december 2011 10:11

När jag slog upp mina små ögon idag, kunde jag snabbt konstatera att det inte kommer att bli samma löpväder som i går. Mulet, lätt regn och en hemsk vind. Men nu skall jag ut idag också. Min taktik är att mata kilometrar och att dagens löppass skall bli det näst sista innan Sylvesterloppet och att morgonens (sista passet) skall bli ett kortare pass.

Nu skall jag bara äta lite frukost, sedan bär det ut på vägarna.

Av Stefan Manning - 25 december 2011 00:00

Snart dags att ge sig ut på dagens livskvalité. Det blir nog samma slingor som föregående dagar, vanemänniska som jag är. Men det är bra slingor eftersom de är lite böljande och inte helt flacka. Jag börjar skönja mållinjen nu...  :-)

Translate this blog

Presentation

Omröstning

Skulle Du kunna tänka Dig att ingå i min supportcrew på Badwater Ultramarathon år 2016? Loppet går genom Death Valley i USA. (Alltså inget bindande - jag vill bara se om intresse finnes)
 Ja!
 Nej!
 Kan jag få tänka på saken?

Ultrastefans Gästbok

Länkar

Fråga mig

11 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards